- Educatie, marketing

Cum sa tii audienta activa la orele online?

Chiar imi era dor de scris ceva, mai ales ca este jumatatea semestrului 2 si corzile vocale au nevoie de o pauza.

A trecut un an de ore online iar ecranele laptopurilor, tabletelor si  telefoanelor au intrat in peisaj si in rutina noastra zilnica. Si totusi, dincolo de procesul “rece” de predare, mediat de tehnologie, am incercat sa nu fiu monoton si sa tin audienta cat mai activa in timpul cursurilor/seminariilor.

Ce am incercat si zic eu ca a si mers:

Am lasat la latitudinea studentilor sa deschida camera video.

Am cernut materia pe principiul Keep it Simple.

Incep orele cu un icebreaker de 5-10 minute ca sa previn problemele de conexiune si conectare a studentilor.

In acest timp de asteptare am folosit un visual de tip welcome screen si am pus muzica pe fundal.

Am inversat cuprinsul tematicii orei de curs/seminar si  i-am lasat pe studenti sa imi atraga atentia ca e ceva in neregula. Doar sunt priceputi la a gasi “greseli”, nu?

Am folosit o serie de aplicatii practice ca sa ii impart pe “break out rooms” si sa aplice ce au invatat la curs.

O data la 2 saptamani i-am pus pe studentii de anul 3 sa prezinte ei niste teme practice si astfel sa vada si ei cum este de partea celalalta a baricadei.

Am folosit reclame si video-uri cu studii de caz la fiecare 20-30 de minute de predare tip expunere.

Am multumit personal, folosind prenumele studentului, de fiecare data cand acestia au raspuns la intrebarile puse in timpul orei.

Am invitat colegi si prieteni din business sa vina si sa le vorbeasca studentilor despre provocarile reale din business si din propria experienta.

Multumesc pe aceasta cale  Georgianei (Jojo), lui Alex, Doru, Petru, Bogdan, Codrinei si lui Ciprian pentru povestile frumoase din universul marketingului.

Voi ce ati facut/experimentat pe propria piele la orele online?

P. S. Daca esti pasionat de Marketing, te poti alatura comunitatii create pe acest grup accesand linkul urmator:

https://www.facebook.com/groups/pasionatdemarketing

1 thought on “Cum sa tii audienta activa la orele online?

  1. MEMEs FTW.

    Am avut și eu ocazia să experiementez să fiu pe partea cealaltă a baricadei și am simțit pe pielea mea timp de 2 ore ce înseamnă să simți că vorbești cu un ecran.

    Dar faptul că mai aduci invitații, îi faci să interacționeze și le dai exemple cred că sunt în top pentru o “rețetă de succes”.

    Keep it like that! 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *